Hoe het werkt

Juridisch advies krijgen via Vraag het de Meester of via onze zustersite Haaljerecht.nu is heel eenvoudig. Op deze pagina leggen wij in meer detail uit hoe ons concept werkt. Heeft u hierna nog vragen, dan kunt u altijd even contact met ons opnemen!

 

1. Stel uw vraag:

Stel uw juridische vraag in het daarvoor bestemde tekstvak. Wees bij het stellen van uw vraag zo specifiek mogelijk. Dat is belangrijk zodat wij ons antwoord zo goed mogelijk op uw probleem kunnen afstemmen.

Wij behandelen iedere vraag strikt vertrouwelijk en zullen uw gegevens niet aan derden doorgeven (lees ook ons privacy statement). U kunt daarom gerust namen en details benoemen in uw vraagstelling.

Bent u tevreden met de manier waarop u uw vraag heeft geformuleerd? Dan klikt u op de groene knop “Stel uw vraag”. Vervolgens verschijnt een formulier waarin u uw naam en e-mailadres invult en aangeeft onder welk rechtsgebied uw vraag valt. Weet u niet onder welk rechtsgebied uw vraag valt dan selecteert u de optie “onbekend”.

 

2. Bepaal uw prijs:

Bij Vraag het de Meester zeggen we: u betaalt, dus u bepaalt. Dat houdt in, dat u zelf kiest hoeveel u betaalt voor het laten beantwoorden van uw juridische vraag, vanaf 15 euro. Per rechtsgebied geven wij als hulpmiddel een indicatie van de gemiddelde prijs die per vraag in dat rechtsgebied wordt betaald.

Hou bij het bepalen van uw prijs onder andere rekening met de moeilijkheidsgraad van uw vraag en hoe gedetailleerd u uw antwoord graag wilt hebben.

Na het bepalen van de prijs, vragen wij u om akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden om de vraag te kunnen insturen. Daarna kunt u de betaling uitvoeren via iDEAL in combinatie met uw eigen, vertrouwde bank. Zodra de betaling is voltooid, zal de vraag worden verzonden.

 

3. Ontvang uw antwoord per e-mail:

Nadat uw vraag is ingediend en de betaling is afgerond, gaan wij aan het werk. Uw vraag wordt altijd beantwoord door iemand die een mr.-titel heeft (hij of zij heeft hiervoor een universitaire opleiding rechten succesvol afgerond). Uw vraag is belangrijk, daarom laten wij studenten of stagiairs er niet bij in de buurt komen.

U ontvangt uw antwoord gewoon op het door u opgegeven e-mailadres. Vragen met een hogere prijs zullen gedetailleerder worden beantwoord. Geen lange wachttijden, u heeft binnen 24 uur een antwoord op uw juridische vraag!

Het kan in sommige gevallen voorkomen dat wij onverhoopt uw vraag niet binnen 24 uur kunnen beantwoorden, bijvoorbeeld omdat wij simpelweg geen Meester beschikbaar hebben die uw vraag kan beantwoorden. Gebeurt dat, dan krijgt u op uw verzoek gewoon uw geld terug, uiteraard zonder inhouding van welke kosten dan ook. Horen we niets, dan beantwoorden we de vraag alsnog zo snel als mogelijk.

 

Antwoord niet geheel helder?

Is het antwoord dat u heeft ontvangen u niet helemaal duidelijk en heeft u verdere uitleg nodig, dan kunt u ons gedurende vijf werkdagen gratis een vervolgvraag stellen. U kunt hiervoor eenvoudigweg de ontvangen email beantwoorden. Let wel: het gaat hierbij wel om vervolgvragen (opheldering van het ontvangen antwoord) op de eerder door u gestelde vraag. Heeft u een nieuwe vraag dan vragen wij u om die opnieuw te stellen via het vragenformulier.

Is er geen sprake van een onduidelijk antwoord, maar bent u onverhoopt helemaal niet tevreden met het antwoord dat u heeft ontvangen, dan krijgt u gewoon uw geld terug wanneer u dat binnen vijf werkdagen meldt. Dat is onze garantie voor een perfecte dienstverlening. Wij stellen het zeer op prijs als u ons in dit geval ook laat weten wat er niet naar wens was, zodat wij onze dienstverlening nog beter kunnen maken.

 

Toch hulp van een advocaat nodig?

Mocht na beantwoording van uw vraag blijken dat u verdere rechtshulp nodig heeft (bijvoorbeeld als de volgende stap het opstellen van juridische documenten of een gerechtelijke procedure is), dan zullen wij dit in het antwoord aangeven. Wij kunnen u in contact brengen met een bij ons aangesloten juristenkantoor dat een verdere oplossing voor uw probleem zal bieden.

Ook wanneer u geen vraag wenst in te sturen, maar direct contact wenst met een jurist, kunnen we u doorverwijzen op dezelfde wijze. Neem daarvoor contact met ons op.

 

Beoordeling van onze klanten

Al vanaf de testfase van Vraag het de Meester, voeren wij regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek uit. Klanten krijgen hiervoor het verzoek om een cijfer voor onze dienstverlening te geven en enkele vragen te beantwoorden.

Wij voeren dit onderzoek uit omdat we willen leren van u als klant. We stellen vragen als: Wat vindt u belangrijk bij het verkrijgen van online juridisch advies? Wat vindt u van onze dienstverlening? Was deze naar verwachting? Kreeg u snel genoeg een antwoord van onze meester in de rechten? Was het antwoord duidelijk en was het toepasbaar genoeg?

Kortom: wij willen weten waar het goed gaat, maar vooral ook wat we nog kunnen verbeteren. Krijgt u een klanttevredenheidsonderzoek, dan vragen wij u om dat zo eerlijk mogelijk in te vullen, juist als u verbeterpunten heeft.

Terwijl we graag horen wat beter kan, zijn we erg trots dat we kunnen melden dat onze klanten zeer positief zijn over onze dienstverlening, met een prachtig cijfer tot gevolg.

Voeren wij op een bepaald moment even geen klanttevredenheidsonderzoek uit, maar wilt u wel uw mening laten weten? Stuur ons gewoon een bericht via de contactpagina, elke reactie op onze dienstverlening is van harte welkom!