Hoe het werkt

Juridisch advies krijgen via Vraag het de Meester is heel eenvoudig maar tevens uniek : uw bepaalt achteraf pas wat u wilt betalen voor onze dienstverlening. Betaling geschiedt dus altijd achteraf en na onderlinge overeenstemming over het bedrag.
Waarom deze werkwijze? Als voormalig advocaat heb ik gezien hoe mensen met een klein budget tussen wal en schip vallen, en vaak voor relatief eenvoudige problemen te veel geld moeten betalen. Onnodige aanmaningen van incasso-bureaus (die zich vaak ook nog voordoen als deurwaarder), problemen met producten die buiten een garantietermijn vallen maar waarbij u als consument volgens de wet alsnog een beroep kan doen op reparatie of vervanging etc, etc. Maar: het inschakelen van een advocaat is te duur voor de soms relatief kleine bedragen waarom het gaat. Dit omdat u voor een advocaat altijd een hoge eigen bijdrage moet betalen, ook al heeft u een minimum inkomen. Zie hier voor de hoogte van eigen bijdragen voor het jaar 2017!

Kortom: te veel mensen vallen tussen wal en schip en mogen gelijk hebben, maar kunnen hun gelijk niet halen omdat ze het eenvoudigweg niet kunnen betalen.  Terwijl in de meeste gevallen één brief naar de tegenpartij voldoende is om het probleem op te lossen! Ik ben van mening dat dat juridische hulp helemaal niet duur hoeft te zijn, en vandaar mijn unieke opzet om pas achteraf een prijs overeen te komen. En die prijs is in bijna alle gevallen vele malen lager dan de kosten die u kwijt zou zijn aan een eigen bijdrage voor een advocaat, laat staan voor het voeren van een procedure.
Heeft u hierover vragen, dan kunt u altijd  contact met me opnemen!

 

1. Stel uw vraag:

Stel uw juridische vraag in het daarvoor bestemde tekstvak. Wees bij het stellen van uw vraag zo specifiek mogelijk. Dat is belangrijk zodat om u zo goed mogelijk te kunnen helpen.
Vervolgens verschijnt een formulier waarin u uw naam en e-mailadres invult.  Bent u tevreden met de manier waarop u uw vraag heeft geformuleerd? Dan klikt u op de groene knop “Verstuur uw vraag”.

Ik behandel iedere vraag strikt vertrouwelijk en uw gegevens zullen nooit niet aan derden worden doorgegeven (lees ook ons privacy statement). U kunt daarom gerust namen en details benoemen in uw vraagstelling. Als u dat liever per e-mail doet kan dat natuurlijk ook door via de mail zie hier.

 

 

2. Bepaal uw prijs:

Bij Vraag het de Meester is het motto: u betaalt, dus u bepaalt. U ontvangt altijd een eerste antwoord , waarna in onderling overleg wordt bepaald wat de mogelijke vervolgwerkzaamheden zijn en wat u er voor wilt betalen, ook mede afhankelijk van mijn inschatting op de kans van succes die ik op een zo duidelijk mogelijke wijze voor u inschat.  Als ik denk dat uw zaak kansloos is zult u dat ook van mij horen en en zijn er geen kosten!

 

3. Ontvang uw antwoord per e-mail:

Nadat uw vraag is ingediend  gaan wij aan het werk en geven wij een eerste advies. Uw vraag wordt altijd beantwoord. U ontvangt uw antwoord gewoon op het door u opgegeven e-mailadres.  Geen lange wachttijden, u heeft binnen 24 uur een antwoord op uw vraag. Van betaling is pas sprake achteraf, en in onderling overleg.

 

 

Antwoord niet geheel helder?

Is het antwoord dat u heeft ontvangen u niet helemaal duidelijk en heeft u verdere uitleg nodig, dan kunt u ons gedurende vijf werkdagen gratis een vervolgvraag stellen. U kunt hiervoor eenvoudigweg de ontvangen email beantwoorden. Let wel: het gaat hierbij wel om vervolgvragen (opheldering van het ontvangen antwoord) op de eerder door u gestelde vraag. Heeft u een nieuwe vraag dan vragen wij u om die opnieuw te stellen via het vragenformulier.

Vindt u het antwoord duidelijk, maar bent u toch  hiermee toch niet tevreden , of ontevreden over het resultaat, dan is er geen verplichting tot betaling. Nogmaals, betaling geschiedt altijd achteraf en in onderling overleg. Wij stellen het zeer op prijs als u ons in dit geval ook laat weten wat er niet naar wens was, zodat wij onze dienstverlening nog beter kunnen maken.

 

Heb ik toch een advocaat nodig?

Mocht na beantwoording van uw vraag blijken dat u verdere rechtshulp nodig heeft (bijvoorbeeld als er een gerechtelijke procedure is noodzakelijk is waarvoor u een advocaat moet inschakelen), dan zullen wij dit in het antwoord aangeven. Overigens geldt voor zeer veel zaken dat voor een gerechtelijke procedure geen advocaat verplicht is. Ook dat kan ik voor u bepalen en ook daarmeee kan ik u helpen.

Stel nu uw vraag

Beoordeling van onze klanten

Al vanaf de testfase van Vraag het de Meester, voeren wij regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek uit. Klanten krijgen hiervoor het verzoek om een cijfer voor onze dienstverlening te geven en enkele vragen te beantwoorden.

Wij voeren dit onderzoek uit omdat we willen leren van u als klant. We stellen vragen als: Wat vindt u belangrijk bij het verkrijgen van online juridisch advies? Wat vindt u van onze dienstverlening? Was deze naar verwachting? Kreeg u snel genoeg een antwoord van onze meester in de rechten? Was het antwoord duidelijk en was het toepasbaar genoeg?

Kortom: wij willen weten waar het goed gaat, maar vooral ook wat we nog kunnen verbeteren. Krijgt u een klanttevredenheidsonderzoek, dan vragen wij u om dat zo eerlijk mogelijk in te vullen, juist als u verbeterpunten heeft.

Terwijl we graag horen wat beter kan, zijn we erg trots dat we kunnen melden dat onze klanten zeer positief zijn over onze dienstverlening, met een prachtig cijfer tot gevolg.

Voeren wij op een bepaald moment even geen klanttevredenheidsonderzoek uit, maar wilt u wel uw mening laten weten? Stuur ons gewoon een bericht via de contactpagina, elke reactie op onze dienstverlening is van harte welkom!